Ohje - WiseCRM: Henkilökortti

Yksittäiseltä henkilökortilta löytyy CRM:ään lisätyn henkilön kaikki tiedot. Henkilökontaktin tietoja muokataan henkilökortilta.

Henkilökortti

Henkilökortti sisältää järjestelmään lisätyn henkilön kaikki tiedot yhdessä ja samassa paikassa. Henkilökortin saa auki seuraavaa polkua:

CRM
→ Kontaktit
→ Henkilöt
→ Klikkaa henkilökortti auki nimestä

  • Henkilökortin saa auki klikkaamalla henkilön nimeä "henkilöt"-listaussivulla tai missä tahansa muussa järjestelmän osiossa.
  • Henkilökortilta löytyy CRM:n yksittäisen henkilökontaktin kaikki tiedot (mm. yhteystiedot, roolit ja tagit). Tässä näkymässä henkilön tietoihin pääsee tekemään muutoksia.

Yksittäisen henkilön henkilökortti ja sen toiminnot.


1. Henkilö-välilehti

Henkilö-välilehdellä muokataan henkilön perustietoja sekä yhteystietoja.

  • Perustiedot
    • Henkilökortilta löytyy henkilön perustiedot, joita pääsee muokkaamaan tässä näkymässä.
    • Perustiedoissa näytettäviä kohtia (kenttiä) pystyy lisäämään tai poistamaan rattaanpyörä-kuvakkeen takaa.
    • Tärkeä kenttä perustiedoissa on "Tagit"-kenttä. Tagien avulla henkilökontakteja voidaan ryhmitellä hyvin tarkasti ja suunnata niille esimerkiksi viestintää.



  • Postituslistat
    • Postituslistat-kohdasta näkee kaikki postituslistat, joihin henkilö on liitetty.
    • Kohdassa on myös mahdollista lisätä henkilöitä aikaisemmin luoduille manuaalisille postituslistoille (+ -merkistä) sekä poistaa henkilöitä niiltä (roskakori-kuvake). Huom. Emme suosittele ylläpitämään manuaalisesti päivitettäviä postituslistoja.
    • Paras ja suositeltu tapa hallinnoida sähköpostin lähetyslistoja on tagien perusteella luotavat postituslistat. Tämä tapahtuu järjestelmässä kohdassa Markkinointi → Sähköpostimarkkinointi → Postituslistat.

      ​​​​​​​Ohjeet postituslistojen luomiseen >>

  • Käyttäjätiedot
    • Käyttäjätiedot-kohta on näkyvissä henkilökortilla vain silloin, kun henkilö on rekisteröitynyt järjestelmän käyttäjäksi (hänellä on tunnus ja salasana palveluun).
    • Käyttäjätiedot-kohdasta nähdään, mitä rooleja henkilölle on annettu.
    • Tässä kohdassa voidaan myös vaihtaa henkilön käyttäjätunnus vaihtamalla sähköpostiosoite käyttäjätunnus-kenttään.



  • Yhteystiedot
    • Yhteystiedot-kohdassa näkyy järjestelmään syötetyn kontaktin yhteystiedot. Yhteystietoja voi muokata tässä näkymässä. Tehdyt muutokset tulee tallentaa "tallenna"-painikkeesta.
    • Ratas-kuvakkeen takaa pystyy määrittämään, mitä kenttiä yhteystiedoissa on näkyvissä.

  • Liitetyt yritykset
    • Mikäli henkilö on liitetty jonkun yrityksen / yritysten taakse, näkyy tämä henkilökortilla yhteystiedot-kohdan alapuolella.
    • Henkilön pystyy liittämään yritykseen henkilökortin alareunassa näkyvän kiinteän palkin "lisää"-painikkeen kautta.

      ​​​​​​​Ohjeet henkilön liittämiseksi yritykseen >>

  • Lisää-painike
    Sivun alareunan kiinteässä palkista löytyy "Lisää"-painike, jonka takaa löytyy seuraavat toiminnot:
    • Liitä yritykseen: Henkilön saa liitettyä yrityksen tietojen taakse. Esim. henkilökunta liitetään täältä yrityksen taakse.
    • Kutsu henkilö käyttäjäksi: Painike on näkyvillä silloin, kun henkilö ei ole vielä rekisteröitynyt järjestelmän käyttäjäksi.
    • Lisätietokenttä: Henkilökortin perustiedot-kohtaan saa lisättyä omia kenttiä.
    • Muokkaa kuvaa: Henkilölle saa liitettyä kuvan.
    • Lähetä salasanan uusintalinkki: Sivujen rekisteröityneille käyttäjille voidaan lähettää tästä salasanan uusitalinkki, mikäli he ovat unohtaneet salasanansa.

Sivun alareunassa on kiinteä palkki, jonka "lisää"-painikkeen takaa löytyy hyödyllisiä toimintoja.


2. Aktiviteetit-välilehti

Aktiviteetit-välilehdellä näkyy listaus kaikista aktiviteeteista, joihin henkilö on järjestelmässä liitetty. Näitä voivat olla esimerkiksi erilaiset tapahtumat, tiedonkeräyslomakkeet tai myyntilaskut. Aktiviteeteista suuri osa syntyy automaattisesti erilaisista järjestelmän toiminnoista, mutta niitä voidaan myös lisätä manuaalisesti.


  • "Lisää uusi"-painikkeen takaa voit lisätä henkilölle uuden aktiviteetin. Aktiviteetteja voivat olla:
    • Puhelu
    • Sähköposti
    • Tapaaminen
    • Videoneuvottelu
    • Tehtävä
    • Muistiinpano
    • Tarjous
    • Tilaus
    • Sopimus
    • Sopimustarjous
  • Rattaanpyörästä saat lisättyä tai poistettua näytettyjä sarakkeita.
  • Sivun alaosasta saat valittua näytettävien tulosten määrän ja vaihdettua sivua.




Aktiviteetit-välilehdellä näkyy listaus kaikista aktiviteeteista, joihin henkilö on järjestelmässä liitetty / osallistunut.


3. Viestintä-välilehti

Viestintä-välilehdeltä näkee henkilölle toimitetut viestit, jotka on lähetetty järjestelmän sähköpostimarkkinoinnin työkalun kautta. Listauksesta näkee myös viestien avaus- ja klikkausmäärät.



4. Yksityisyys-välilehti


5. Laskutus-välilehti

(näkyy vain, jos henkilöllä on asiakasnumero)

  • Henkilön laskutustietoihin laskutus-välilehdelle lisätään laskutussähköposti siinä tapauksessa, jos lasku halutaan lähettää eri sähköpostiin kuin mikä henkilön sähköposti on (perustiedot-välilehdellä). Tämä voi tulla kyseeseen, jos asiakas on nuori ja lasku halutaan vanhemman sähköpostiin.
  • Henkilön oletuslaskutustapa on järjestelmässä aina ensin sähköposti. Laskutus -välilehdellä voidaan vaihtaa laskutustapaa, jos halutaan esimerkiksi lähettää lasku postitse valitaan "Tulostuspalvelu"
  • Jos yrityksellänne on käytössä kuluttajaverkkolaskutus, tiedot tilauksesta saapuvat järjestelmään automaattisesti. Tiedot siirtyvät silloin, kun asiakas tilaa e-laskun omassa verkkopankissaan.



6. Toimittaja-välilehti​​​​​​

  • Toimittaja välilehdeltä määritetään pankkitili, johon esimerkiksi henkilön palkat menevät järjestelmässä. Tästä lisää kohdassa palkat.
    ​​​​​​​