Ohje - WiseMarketing: Postituslistojen automatisointi tageilla

Järjestelmän sähköpostimarkkinoinnin alle pystyy tekemään automaattisesti tagien perusteella päivittyviä postituslistoja.

Kun CRM:n kontaktille lisätään postituslistan säännön mukainen tagi, järjestelmä lisää hänet automaattisesti postituslistalle.

Tagien ja sääntöjen avulla saat postituslistasi pysymään helposti ajan tasalla.


Katso opasvideo postituslistojen automatisoinnista

Katso opasvideolta, miten postituslistoja voi automatisoida tagien avulla.


Ohje postituslistan automatisoimisesta tageilla

1. Siirrytään postituslistoihin valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "Markkinointi".

2. Valitaan "Sähköpostimarkkinointi".

3. Valitaan "Postituslistat".

4. Avataan listalta se postituslista, jolle halutaan lisätä sääntö.

(5. Jos postituslistaa ei ole vielä luotu, voidaan luoda kokonaan uusi postituslista valitsemalla "Lisää uusi".)


6. Valitaan "Muokkaa sääntöjä".

7. Kirjoitetaan kenttään tagi, jonka mukaan halutaan luoda postituslistalle sääntö.

Henkilön tagi lisää postituslistalle osoitteita CRM:n henkilökontakteista.

Yrityksen tagi lisää postituslistalle osoitteita CRM:n yrityskontakteista.

Huom! Tagi tulee löytyä valmiiksi tagi-hallinnasta (CRM -> Asetukset -> Tagit) eli tässä kohdassa järjestelmään ei voi lisätä uusia tageja.

8. Painetaan "Tallenna".

Postituslista päivittyy nyt automaattisesti tagien perusteella.


Kun postituslista on luotu sääntöjen mukaan, tulee kyseinen postituslista avattaessa sivun yläreunaan ilmoitus: "Listan henkilöt lisätään ja poistetaan sääntöjen mukaan".

Listalta ei tällöin voida poistaa henkilöitä klikkaamalla "roskakoria", vaan henkilöitä poistetaan poistamalla heiltä kyseinen tagi CRM:stä.

Listalle ei voi myöskään lisätä yksittäisiä henkilöitä muulla tapaa kuin lisäämällä kontaktille CRM:ään se tagi, jonka perusteella postituslista on luotu.


Lue lisää tageista

WiseCRM mahdollistaa yritysten ja henkilöiden loogisen ryhmittelyn tagien avulla. Tagien käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa kohdistettua markkinointia.

Mitä ovat tagit ja mihin niitä käytetään?

Tagit ovat hakusanoja, joiden avulla dataa pystytään järjestämään ja hallitsemaan. Niiden käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa markkinoinnin kohdentamista.

Lue lisää

Tageja kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon kaikissa järjestelmän toiminnoissa.

Tagien hallinta: miten lisään tageja ja pidän ne järjestyksessä?

Tageja saa lisättyä järjestelmän useissa kohdissa. Katso ohjeet tagien lisäämiseen ja vinkit tagien hallinnointiin.

Lue lisää

Ohje - WiseCRM: Tagin lisääminen usealle henkilö- tai yrityskontaktille yhdellä kertaa

CRM:n hakutyökalun avulla henkilö- ja yrityskontakteille on mahdollista lisätä tageja "massa-ajoina". Näin tagi saadaan lisätty helposti useille kontakteille kerralla.

Lue lisää