Ohje: WiseCRM - Tagien hallinnointi

Tagien hallinta löytyy CRM:n alta. Hallinnassa voi tarkastella tagien käyttöä, muokata niitä, lisätä uusia tageja tai poistaa käyttämättömiä.

Tagit ovat hakusanoja, joiden avulla dataa pystytään järjestämään ja hallitsemaan. Niiden käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa markkinoinnin kohdentamista.


Tagin lisääminen järjestelmän tagi-hallintaan

Useat järjestelmän toiminnot vaativat, että tagi on syötetty valmiiksi tagi-hallintaan ennen kuin sen saa lisättyä halutulle kohteelle. Mikäli haluaa käyttää ryhmitellä esimerkiksi verkkokaupan tuotekortteja, sähköpostimarkkinointia, tarjouksia, sopimuksia tai laskuja tagien avulla, tulee haluttu tagi olla määritetty ensin tagi-hallintaan.

Tagien hallinnassa voidaan korjata tagin nimeä tai poistaa valittu tagi kokonaan. Järjestelmä kertoo, kuinka monta kertaa kutakin tagia on käytetty. Päällekkäiset tai käyttämättömät tagit on helppo poistaa ja homma pysyy koko ajan hanskassa.


1. Siirry tagien hallintaan valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "CRM".

2. Valitse "Asetukset".

3. Valitse "Tagit".





4. Valitse "Lisää uusi".


5. Kirjoita tyhjään kenttään tagin nimi.

6. Valitse tagin kohdetyyppi listalta.

7. Paina "Tallenna".

Tagi on nyt lisätty järjestelmään.

Tagin lisääminen kohteelle

Kun tagi on lisätty tagi-hallintaan. Voidaan seuraavaksi asettaa itse tageja halutuille kohteille.

  • Henkilö- ja yrityskontaktien tagit asetetaan CRM:ssä
    • uuden kontaktin lisäämisen yhteydessä
    • henkilö- tai yrityskortilta
    • massalisäyksenä hakutyökalun avulla.
  • Tuotteiden tagit asetetaan tuotekorteille.
  • Sähköpostimarkkinoinnin tagit asetetaan uuden sähköpostin luomisen yhteydessä.
  • Liidien tagit asetetaan myynnin seurantaan yksittäisen liidin tietoihin.
  • Tarjousten tagit asetetaan yksittäisen tarjouksen tietoihin.
  • Sopimusten tagit asetetaan sopimusten tietoihin.
  • Laskujen tagit asetetaan laskun perustietoihin.